من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان
من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان

تحریم

در جریان جنگ صفین، در ابتدا لشکریان معاویه قبل از رسیدن یاران امام علی به صفین رسیدن و آب رو در دست گرفتن و بر امام و یارانش بستن . بعد طی دو بار درگیری (که لشکریان معاویه آغازگر اون درگیری ها بودن) یاران امام آب رو از معاویه گرفتن و یک بار به خاطر حقه ای که عمرعاص به راه انداخت آب رو واگذار کردن . اما در زمان هایی که امام آب رو در اختیار داشت، معاویه و لشکرش رو از آب محروم نکرد .

امام علی با این اخلاق، روحیه جنگ طلبانه لشکر معاویه رو به شدت کاهش داده بود .

این مطلب رو گفتم که اینو بگم :) من با تحریم نفت از سوی ایران علیه چند کشور (هر چند دشمن) موافق نیستم .

بیایید تکلیف خودمون رو روشن کنیم ! ما ایرانی ها نه در مرام ایرانیتمون این بی مرامی ها می گنجه و نه در اقتدای ما به ولایت علی . اگه ما حقیقتا به علی اقتدا کردیم، باید در پرتو مرام علی، مرام داری کنیم .

وقتی ما از کورش و آرش و فردوسی ها یاد کنیم و اون ها رو نمادین بزرگانی برای ایرانی ها قلمداد کنیم، چطور می تونیم سیاهی نفت رو به جای سپیدی عقاید این بزرگان برگزینیم ؟!


خلاصه اینکه اگه به ولایت علی اقتدا کردیم و یا اگه از فردوسی ها رگی به ارث برده ایم، نمی تونیم به دیگران نفت (و هر چیز دیگه) ندیم .

دلم از این پره که هم به علی اقتدا نکرده، شیعه می نامیم خویش را، و هم رگ و ریشه فردوسی منکر شده، فرزند خلفش می نامیم خویش را !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد