من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان
من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان

بزن بریم تو کار تفسیر قرآن

انا نحن نزلنا الذکر

ترجمه کردن که

ذکر = قرآن

نزلنا = فرستادیم یا نازل کردیم


از ذکر بگذریم فعلا، اینجا، اول نزلنا رو من بگم. نازل کردن، با فرستادن فرق داره اگه فرق نداشت که دو تا واژه نمیشدن! حتما هم خدا دلیلی داره که به جای فرستادن و یا ارسال کردن میگه نازل کردن! نازل کردن اینه که از رفعتی بالا به رفعتی پایین منتقل میشه. نکته همینجاس، که حالا که از رفعت بالا منتقل میشه، چرا محافظ میخواد؟ که میگه و انا له لحافظون. دنیای ما اصولی میخواد پایه هایی میخواد که تکیه گاهش باشن، به نظر من یکی از این تکیه گاه ها باید همین ذکر باشه. نه این ذکری که میشناسیما! چیزی منظورمه که تو این آیه میگه ذکر. و باید همون ذکری باشه که در جای دیگه میگه: الا به ذکر الله تطمئن القلوب.

آب رو میگه نازل کردیم. نمیگه فرستادیم. آب هم مثه ذکر. اون هم یک پایه هستی هستش.

اما اینکه چرا محافظ میخواد؟ شاید این استدلال هم وارد باشه: دنیای ما جریان تغییرات هستش. زندگی تغییرات هستش. تغییر در این دنیا حتمیه. اما نه برای تکیه گاه و پایه. پس محافظ میخواد! که از تغییرات مصون بمونه.

چیزایی که با "نازل شدن" ازشون صحبت میشه، جای تامل داره. اینها کلید اسراری باید باشن.

آخرش نفهمیدم سوگواره یا جاوید

بازم، باز این چه شورش است ...

ینی مردش نبود از نمی دونم این آقایون، از اون آقایون، یکی بیاد بگه واقعنی این چه شورش است؟

وعه!

خسته نشدین از این عزاداریا؟

کسی هس که به من بگه این حسین که براش عزا! به پا می کنن با اون حسین زنده جاوید چه نسبتی داره؟ برای جاودانگیش عزا به پاس؟

وقتی حرف از عدل بشه من که یاد علی میفتم خب این فضله دیگه، ولی متعسفانه وقتی حرف از آب و تشنگی میشه یاد حسین میفتم! تو هم همینطوری؟ بجای اینکه وقتی حرف از جاودانگی میشه یاد حسین بیفتم! چرا؟ از بس حقیقت عاشورا در پرده موند و آقایون بجای اینکه پرده رو بزنن کنار، پرده رو کردن تو چش و گوشمون! ... رازها در پرده، ما بر پرده زیورها زدیم همینه دیگه!

عی بابا دست از سر حسین بردارین. بذارین حسین رو به لااقل به فرزندی علی بشناسیم تا اونچه که شما هی تو تریبونا ناله کش می کنینش.

گفتش که ما را به چراغ تو امید نیست آدرس مده لطفا!