من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان
من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان

یکمی هم از ادبیات قدیم :)

عزیزون از غم و درد جدایی

به چشمونم نمونده روشنایی


گرفتارم به دام غربت و درد

نه یار و همدمی نه آشنایی


می دونم که از هر ادیبی بپرسین بیت اول رو معنی می کنه: از بس در غم دوری معشوق گریه و مویه کرده چشماش کم سو شده . . .

من دیدم حیف این بیت شعره که اینطور معنیش کنن

ببینین برای کسی که به قول سهراب در حافظه چوب باغی رو دیده، حالا احساس جدایی از اصل خودش رو می کنه، اینجا رو سهراب میگه شرق اندوه !

سخت تر شد !

من اینطور فک می کنم که منظور باباطاهر این بوده که، درک ِ وجود خدا رو مشعل و چراغی روشن کننده اطراف حساب می کنه و وقتی میگه درد جدایی، یعنی این درک وجود خدا، کمرنگ یا بطور کل از بین رفته، که این مشکل از آفات کم بودن ایمانه ! و در ادامه میگه که برای دیدن روشنایی ِ لازم وجود نداره، چون تو که چراغ هدایتم بودی رو اینجا بین راه هایی که دارم، نمیتونم درک کنم .

و من میگم تلمیح داره به ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه (ببخشین ت گرد رو چطوری میذارن !)



شعله وبلاگشو حذف کرد (خیلی وقته) و موند واسه من جای خالیش ...


نظرات 3 + ارسال نظر
Goddess چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:00

ت گرد رو اینطوری می نویسن: ة
:دی

خخخ
ندیدم، یه بار دیگه تکرار کن ^_*

madam شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 00:15

البته که با بوق فرق داره بوق یه صدایی ازش در میاد ! می گن از درد های کوچک است که آدم می نالدوقتی ضربه سهمگین باشد، لال می شوی. پس نتیجه این که ...........البته اون قدام داغون نیستما ! حالم خوبه فکر کنم کرم دارم که اینجوریه قالب و نوشته هاش! یا شایدم بر می گرده به ضمیر ناخودآگاه و از این حرفا! اما در کل خوبم سر پام :D چییییییییییی میگم:D
میثم کوتاه تر بنویس برادر من ! آدم تا می خواد به اون ته برسه یادش میره اول چی نوشته بودی. :Dسنگینم که هست منم که خنگول ..مراعات ما رو هم بکن پسرجان

:)
کرم یا مار ؟
مادامی از این کوتاه تر ! اره راستی تو یه خط می نویسی خب
چشم، راس میگی باید مراعات شما مسن ها رو کرد پیر شدی کمر درد و زانو درد داری نمیتونی این همه پله رو بیای ;)

madam جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:32

mibinam k hanoz zendei:D khobe... oon moghe ham vaghti mikhondamt harfi vase goftan nadashtam! kolan harfaye hsab javab nadare :D comment khoram khodeti:D man vase khodam ngah midaram dorro goharaye dostamo ;) Dead ham kheili ghashange tazasham:D

از کدوم زنده ها ؟ از اون زنده ها که دیدن ؟
کامنت خوری دیگه، من اگه در و گوهر داشتم تا حالا نگه نمیداشتم
چشات حرف حساب می بینه ;)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد