من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان
من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان

چشم باز کن

من سال ها نماز خوانده ام.

بزرگترها می خواندند، من هم می خواندم.

در دبستان ما را برای نماز به مسجد می بردند.

روزی در مسجد بسته بود.

بقال سر گذر گفت:«نماز را روی بام مسجد بخوانید تا چند متر به خدا نزدیکتر باشید»!

مذهب شوخی سنگینی بود که محیط با من کرد.

و من سال ها مذهبی ماندم ، بی آن که خدایی داشته باشم.


به نقل از سهراب سپهری،

کتاب «هنوز در سفرم» به اهتمام پریدخت سپهری.

نظرات 5 + ارسال نظر
نگار شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 14:21

دین مگه چیزی جز فاستبقوالخیراته؟

بله ⁦:-D⁩

نگار جمعه 26 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 09:50

خب بین مذهب ولامذهب(همچی چیزی) اسلام ومذهب شیعه انتخاب کردم..
بعد درمورد همون تحقیق کردم وفکرکردم وشک کردم و..درنهایت انتخاب کردم
ویک چیزی میگم از ته دلم..
اوم.ولش کن نمیگم!:)

شاید چون نیازمند راهنمان
احساس تنهایی..
خوب بودن حال وقتی حس کنی خدا حواسش بهت هست

براساس قرآن از دین و انتخابش والاتر دستور فاستبقو الخیراته. اما خب مقامات مذهبی به دلایل غیرمذهبی مذهب رو والاتر تعریف میکنن.

چون به راه راستی که میشناسن شک دارن ⁦^_^⁩

نگار پنج‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 13:57

اطمینانم نسبی یه..
به این شکل که میگی شاید نه!
درمورد ادیان دیگه اطلاعات چندانی ندارم.
اصلا به نظر تو چراخیلی از آدمها مذهب روانتخاب میکنن؟
حالاهرمذهبی!

این شکلی که گفتم حالت ساده یه انتخاب بود.
سوالتو دوس داشتم، خوشم اومد آبجکه ⁦^_^⁩
نظر خودت چیه؟

نگار چهارشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 23:15

مطمئن نیستم اما فکر میکنم مذهب روخودم انتخاب کردم .

چقدر به فکرت مطمئنی؟ سر چند راهی ابراهیم، موسی، عیسی، محمد و زرتشت و... ایستادی و با کمال یقین و اشراف به همه راه ها، راه محمد رو انتخاب کردی؟

صالحه پنج‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 00:57

و من سالها مذهبی ماندم
بی انکه خدایی باشم....

+فک میکنم خداییم یا مذهبی؟:(((


+خیلی نقل قول خوبی بود!

یکی از تلنگرهایی بود که منو از خدای توهمی جدا کرد و... من خدا را در تشکیک یافتم نه در ایمان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد