من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان
من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان

اونور سکه

من ایمانم امشب به وجود خدا و روح کامل شد ⁦:-D⁩

نتیجه گرفتم هیچ قدرتی در جهان نمیتونه وجود داشته باشه که بتونه اینقدر یه ادم رو در سیطره خودش قرار بده. سختی و مشقت براش رقم بزنه و برکت رو از همه چیزش بگیره. مگه اینکه قبول کنیم که خدا هست. در اینصورت میشه چنین قدرتی رو در دست خدا تصور کرد.

از طرفی، اینکه یکی میتونه این حد از فلاکت رو تحمل کنه واقعا به پشتوانه جسم و روان نیست و باید چیزی ورای این جهان داشته باشه که با هر بیچارگیی بتونه دست و پنجه نرم کنه. بنابراین باید گفت اون چیز ماورایی رو هم باید پذیرفت که هست. بله روح هم هست.

فقط نمیدونم خدا لجبازی هم میکنه یا نه ⁦:-|⁩

نظرات 1 + ارسال نظر
صالحه سه‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 23:10

سوال :
چرا فقط فلاکت و بدختی رو نسبت دادی ب قدرت باور ب خدا؟

و
یعنی وجود خدا وابسته است ب اینک ما بهش اعتقاد داشته باشیم یا نه؟

من بعنوان یه آدم چقدر میتونم فلاکت برای یه آدم دیگه به بار بیارم؟ وقتی فلاکت و بیچارگی به حدی میرسه که قشنگ خودت درک میکنی این سدها و موانعی که سر راهت ایجاد شدن رو فقط میشه به دست قدرت ماورایی خالق ایجاد کرد چی میگی؟
این مطلب رو به طنز گفتم که مثلا اگه من به وجود خدا اعتقاد نداشته ام حالا دیگه دارم چون چیزهایی (فلاکت و بیچارگی) مشاهده کردم که به وجود قدرتی مثل قدرت خدا گواهی میدن.

وجود هیچ چیزی به اعتقاد ما بستگی نداره. اعتقاد بعد از مشاهده س. و آثار قبل از مشاهده س. و وجود قبل از آثاره. پس اول وجود داره، بعد آثار داره بعد آثار مشاهده میشن و بعد اعتقاد شکل میگیره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد