من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان
من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان

یه چیزی هس

چند سالی هستش که روزه نمیگرفتم و نمیگیرم. قبلا هر طوری بود میگرفتم. این چند سال اخیر، چه سالهایی که روزه میگرفتم و چه سالهایی که نمیگرفتم، بعد از آخرین افطار دپرس می شدم و میشم. یه غم ناشناخته ای روی قلبم سنگینی میکنه. قبلا فک میکردم به خاطر ارتباطی که با ماه رمضون داشتم ینی چون روزه میگرفتم این حس بهم دست میداد اما چرا این چند سال اخیر که روزه هم نمیگرفتم باز هم این حس برام تکرار شده! چی تو این کیهان نهفته س چرا کسی پیداش نمیکنه؟ ای کاش اینشتین این معما رو با کلید نسبیتش حل کرده بود.


چند شب پیش خواب الی رو دیدم ^_^ 

باهاش قرار گذاشتم، گفتم «ساعت شیش و نیم» =) گفت باشه @_@  

نگفته بودم که این خوبی‌هان که زندگی رو سخت میکنن؟

نظرات 3 + ارسال نظر
Roya شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 23:49

با خودم میگم شاید گمراه شدم چون روزه گرفتن برام هیچ معنی ای نداره یعنی تنها با نخوردن غذا من آدم خیلی خوبی میشم
شاید اگر این یک ماه و روزه سکوت میگرفتیم آدم بهتری میشدیم.
اما اینکه فقط برای یک ماه با تشنه و گشنه کردن خودمون بخواییم حال ادمای فقیر رو درک کنیم اما کاری ازمون بر نیاد که بتونیم کمکشون کنیم چه فایده ای نداره ...؟
با روزه گرفتن خودمونو مریض میکنیم , نمیدونم این فکرای مسخره میاد به ذهنم و من به نظر یه کافر هستم ...؟!

گمراه که فک نکنم به نظرم «راه زده» بیشتر معنی بده.
چیزی که تا امروز منم قبول دارم تقریبا همینه که تو میگی که یه جور روزه گرفتن دیگه بشر نیاز داره :)
این رو قبول نداشتم از اول که ما با روزه گرفتن حال ادمای فقیر رو باید درک کنیم. عصن این درک ارزشی نداره! اون چیزی که قرآن هدف روزه گرفتن میدونه اینه که قدرت پرهیز رو افزایش میده. خب اینو من کاملا قبول دارم و خیلی هم ارزشمند میدونم.
خب آره انگار این شکل روزه گرفتن با سلامتی عده ای جور در نمیاد. بشر امروزی از نظر جسمانی تحلیل رفته! حتی ما داریم که قدیم مردم روزهای متوالی سوار اسب یا شتر بودن اما الان یه ورزشکار هم نمیتونه اینکار رو بکنه و دیسک کمرش نزنه بیرون D:
کافر؟ در اینکه کافر هستی هیچ شکی نیستش :))) اونم به خاطر اینکه در مورد احکام مذهبی کنجکاوی و اندیشه میکنی ^_^ به عقیده من این کار خیلی سازنده س حتما ادامه بده :) فقط یه شرط لازم اینجا وجود داره که باید از هر گونه غرض و سوداشتن کاملا پاک باشی.

Roya جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 22:19

منم امسال اصلا روزه نگرفتم , اما عذاب وجدان ندارم و این منو آزار میده :)

اوهوممم
گاهی آدم خودش انتظار داره که درونش به انتقاد در بیاد اما انگار درونش دردش نگرفته ^_^
چه میکنی تو رویا؟

نگار پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 22:41

آره واقعن یه چیزی هس..
دیشب دلم می خواست برمی گشتم به یک ماه پیش..
ماه رمضون برای من قشنگی همه جوره زیادداره
یکی از قشنگی های قابل توجهش هم این بودکه بابام زود تر میومد خونه..:)

وقتی ساز زندگیت کوکه و ترک نداره و صداش خوب در میاد ماه رمضون هم یه گوشه ای میشه که جای نواخته شده داره ولی وقتی بهم ریخته باشی حتی تفریح هم نمیشه کرد چه برسه به روزه گرفتن. اینه که من الان عصن دلم نمیخواد تا هزار سال دیگه ماه رمضون بیاد :|

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد