من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان
من و ایمان و دوچرخه

من و ایمان و دوچرخه

عبوری از یک شیار خلوت و هوایی در سیطره افسانگان

یونس

وقتی اندازه چیزی که میطلبی نیستی...

من اگه پیامبر میشدم همون اول کار ماهی منو میخورد

هر چی میشدم چیز به درد بخوری نمیشدم

تنها کاری که تا حالا کردم این بوده که زندگیمو سوار بالون خیالات بی پایه اساس کنم

اگر چه تو خودت تا وهم کامل به اندازه یک مژده محو در خیالات فاصله داری

شانس آوردم تو دوران علی نبودم وگرنه یه پام تو نهروان بود قطعا

من درون خودم استعدادی رو دیدم که به دیواره این جسم سرد با نوک منقار میزد

امان از همهمه جهل و کورکورانگی

امان از امان بریده شده

امان از توامان

گاهی تو رو مست و مغرور می بینم که جامی به دست داری و قاه قاه به ناتوانی غریزی من میخندی

گاهی تو رو بزرگوار در چشم پوشی گستاخی هام می بینم

فرصت حرکت رو من به وهمی واگذار کردم در حالی که وهمی حسین رو به حرکت درآورد

من همیشه از این خودکار آبی همه جایی بدم میومد

در این عصر تقلید که همه رو به یک تیپ متظاهر کرده

من انتخاب کردم برهنه باشم

دقیق ترین رنگ به گناهانم و به سرگذشتم و نگاتیو حسرت هام

نظرات 4 + ارسال نظر
نگار پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 22:46

روی ابرا رفتم.. نمیدونم چه جوری متوجه این مسئله شدی.. ولی آره واقعا، آموزشِ آموزش دادن، چیزیه که توش، کم استعداد نمیبینم خودمو.. ممنونم عزیز دلم.. اگه از نزدیک دیده بودی، اینقدر تعجب نمیکردم از نظر پر لطفت.. اینکه ندیده، این باور رو داری، جالبه...

تو خورشیدی جای تو بالای ابرهاست
خب شاید بخاطر اینه که این ویژگی و انرژی رو از خودت متساعد میکنی و دیگران هم می بینن
به نظر من چیزی که میتونه نقش کلیدی برات بازی کنه به زبان انگلیسی اشراف داشتنه.

نگار پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 08:24

باز هم لطف داری


چه شرطی؟

من باورم اینه که میتونی برای دیگر معلما معلم باشی. این استعداد، پتانسیل، توانایی و هر چی اسمش رو بذاریم در تو هست و در تو نهفته است و خواب. فقط باید بیدار بشه و سوارش بشی.
حتی با تلاش اندک هم من شرط میبندم، در گام اول، تو در زمینه معلمی شخصیت برجسته ای خواهی شد.

نگار چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 20:37

آره دقیقا... تمرکزش روی پرورشه..
واقعا سبک جالبیه...
.
لطف داری بابت اون فراز جویی...لطفت رو سعی میکنم که زندگی کنم و راستش خیللللی یاد این می‌افتم که بهم گفتی معلمی... هنوز متعجبم که چطور تونستی بفهمی چی به من میاد و چیو دوست دارم..
آموزش دادن به شیوه مونته سوری، تا حد زیادی، دلخواهمه و خیلی دوست‌داشتنی تره برام تا اینکه بخوام معلم آموزش پرورش باشم و چیز میز بی‌فایده به خرد بچه ها بدم...
البته جا داره که آپدیت بشه...من ترجیحم اینه سبکهای دیگه رو هم برم یاد بگیرم..مثل رجیو امیلیا، والدروف.... بعد ببینم کدوم از همه، پرورش دهنده‌تره...
.
خیلی خب حالا.. دلتنگِ تو
واقعا امیدوارم زندگی، فرصت دوستی با تو رو بهم ببخشه همیشه.. خیلی مهربونی و محبتت به دلم میشینه...:))))
.
که اینطور...سلامت باشی الهی

اینکه فرازجو هستی رو دوس دارم
والا راستش من در تو یه معلم می بینم. ولی نه یه معلم مثه بقیه معلما. آدم وقتی خودش بره بالا معلم دیگران میشه، خودبخود. و کی میتونه بره بالا بجز کسی که فرازجویی کنه؟
این شغل تو نیست. این راه توئه.

منم دلتنگ توام آبجک گلم

تو در من نقشی رو پرورش دادی و اونو می بینی و بدین ترتیب لطفت شامل حالم میشه. ممنون

بیا یه شرطی ببندیم. هوممم؟

نگار سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 19:39

سرچ کن ماریا مونته سوری مربی یک متد تربیتی به اسم مونته سوری شدم.. برای جوجگان.. و رشته‌مم که مشاوره ست، ترم ۳، دانشگاهمم شهرستانی نزدیکه... راضی‌ام ازش. مجازی
کار قصه‌گویی هم انجام میدم، من به اینا مشغولم و دلتنگ شمام ... بعله
خودت خوبی؟ واکسن زدی؟ در امان بودی از این منحسوس کوچولو تا حالا؟

چه آدمی بوده! و چه مکتبی راه انداخته. دمش گرم.
به نظر من نتیجه آموزشش به درد بخورتر از نتیجه نظام آموزش مبتنی بر سواد خواندن و نوشتنه
درواقع به پرورش میپردازه چیزی که من خیلی بهش اهمیت میدم و نسبت به آموزش کار بسیار پیچیده تریه و اگه پرورش درستی انجام بشه حاصل غوغا میکنه

خوشحالم که درگیر این مقوله ای
بهت میاد مخصوصا با ابعاد فرازجوئیانه که درون تو حسشون میکنم

ادم دلتنگ «شما» هم میشه؟ دلتنگ تو میشه

منم دو مرتبه کرونا گرفتم تا الان. اولیش دو ماه طول کشید دومیش یه هفته و خیلی زود رد شد. اولیشم سخت نبود فقط طولانی بود.
واکسن هم نه دیگه. حالا که خودشو گرفتم دیگه واکسن نیاز ندارم. اتفاقا یکی از آشناها کرونا گرفته بود رفتم دو ساعت بالا سرش ماساژش دادم ولی خودم نگرفتم دیگه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد